May 14, 2009

F I R ♥

把FIR从出道一开始到现在的歌都播放一遍
台湾那么多的团体
我个人比较喜欢FIR
他们的专辑不会给人商业化的感觉
他们的歌总是带有点复古华丽的FU
Faye能唱出歌曲里的感动
MV里的旁白 也很有意义
真的很棒


是谁 会让你付出生命的全部 不管明天
终点在哪里 我们不知道
只要飞向时间的尽头
天空 就蓝得就好像不会变黑一样


断了联络 却断不了我的痛
从此以后 放逐自己 找不会笑容

我经历过
所以我了解 那种伤痛
this is my all time favourite song
唱k 都必点的歌


穿越千年的伤痛 只为求一个结果
最美丽的感动 会值得
用一生守候


把爱放开 把手放开 如果你的心已不再
把爱放开 不再等待 你的温柔是一片空白
白爱放开 把心打开
这次我决定走出回忆从来
就让我彻底地伤 再彻底地醒过来

很多情侣 明明感情不再
却不愿意放手
硬要等到 两败俱伤 才愿意放开
给自己一个机会
把心打开 从回忆走出来吧


Long Ago, there was a bird who sang but just once in her life.
From the moment she left the nest,
she searched relentlessly for a thorn tree,
never resting until she found one.
Then she began to sing,
more sweetly than any other creature on the face of the earth.
But carry away in the rapture of the song,
she impaled herself on the longest, sharpest thorn.

As she was dying,
she rose above her own agony to out-sing even the lark and the nightingale.
The thorn bird traded her life for that one song and
the whole world was captured to listen!
And God, in His heaven smiles~

As her very best was brought out only of the cost of great pain.
Driven by the thorn, with no fear for her death to come.
But when we push the thorn into our breast,
We know
We understand
And still we choose the pain of the thorn

我为刺鸟唯美的精神而震撼
唯有经历着最深沉的痛楚
才能换取最美好的事物

还有另外一个传说
相信你们也听过的
click here


在绝望面前 撒落一地心碎
就算是伤悲 我不想太狼狈

人总是矛盾
被背叛 却眷恋


是谁的心啊孤单的留下他还好吗我多想爱他
拿永恒的泪凝固的一句话也许可能蒸发
是谁的爱啊比泪水坚强轻声呼唤就让我融化
每一滴雨水演化成我翅膀向着我爱的人追吧

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com